Storing met een Eneco laadstation?

Over Eneco

Enecoiseenenergieleverancierdienaasthetleverenvanstroomengasookinzetope-mobility.Zeleverenlaadstationsaanbedrijvenenparticulieren.Ookwerkenzesamenmetenkelegemeenteswaarzeopenbarelaadpaleninstalleren.InDuitslandheeftEnecochargeITmobilityovergenomen.

Zit uw laadkabel vast in de laadpaal van Eneco?

Soms lukt het na een laadsessie bij een Eneco laadpaal niet om op de normale manier de stekker los te koppelen van de laadpaal. In sommige gevallen lukt dit wel door de autoportieren af te sluiten en direct weer te openen.

Het komt ook voor dat loskoppelen niet mogelijk is doordat het gewicht van de laadkabel de vrijgave bemoeilijkt. Als dit de oorzaak is, kun je de druk op de laadpoort van je auto verlichten door de stekker te ondersteunen en tegelijkertijd op de sleutel te drukken om je deuren te ontgendelen. Bij een auto van het merk Tesla moet de stekker ook vanuit het menu in de auto losgekoppeld worden.

Bij sommige laadstations is het mogelijk om het laadstation te resetten door uw laadpas 30 seconden lang voor de lezer te houden. Uw laadkabel wordt dan automatisch vrijgegeven.

Werken deze oplossingen niet, neem dan contact op met de operator van het oplaadpunt.

Reageert het oplaadpunt van Eneco op geen enkele manier?

Als het oplaadpunt op geen enkele manier reageert en er ook geen controlelampje brand, dan is er waarschijnlijk een storing met de stroomtoevoer. Neem contact op met de beheerder van laadstation.

Start de Eneco laadpaal niet na het aanbieden van uw laadpas?

Als uw laadsessie met een Eneco laadpaal niet start na het aanbieden van uw laadpas, dan kan dit meerdere oorzaken hebben.

Uw laadpas is niet geactiveerd
Een laadpas kan alleen gebruikt worden voor publieke laadsessies als het is geactiveerd. Controleer bij de laadpas verstrekker of uw laadpas is opengesteld voor publiek oplaadpunten. Hou er rekening mee dat het soms tot maximaal 24 uur kan duren voordat uw laadpas gebruikt kan worden bij de aanbieders van de verschillende netwerken.

Het betreffende laadpunt is niet opengesteld voor publiek gebruik
Niet alle laadpalen zijn opengesteld voor publiek gebruik. Controleer of het laadpunt op dit adres publiek is door het adres in te voeren in bijvoorbeeld de Laadpaal App (Android / iOS) van Last Mile Solutions.

Het laadpunt leest een onbekende pas
Als u uw volledige portemonnee bij de kaartlezer van het laadpunt houdt, is het soms mogelijk dat de kaartlezer een andere pas dan uw laadpas ziet. Probeer nogmaals een laadsessie te starten door uw laadpas uit uw portemonnee te halen.

Uw laadpas is geblokkeerd
Mogelijk is uw laadpas geblokkeerd. Dit kunt u controleren door dit te controleren bij de verstrekker van uw laadpas.

Contactgegevens Eneco

Komt u er toch niet uit? Dan kunt u de contactgegevens van de operator meestal vinden op het laadstation zelf. Mocht dat niet zo zijn dan probeer dan onderstaande contactgegevens.

Storing bij Eneco

Eneco laadstations

Eerste hulp bij storingen met laadpalen van Eneco:

Telefoonnummer: 0881707700
Storingspagina website: https://www.eneco-emobility.com/thuis/kennis-en-tips/storing-laadpaal